Wil je een afspraak inplannen, een vraag stellen aan de huisarts of inzage in je dossier? Doe dit dan eenvoudig online in jouw portaal. Waar en wanneer je maar wilt. Zonder wachtrij aan de telefoon.
De praktijk
Kerkstraat 18a
5328AB Rossum Gld
Locatie Heerewaarden
Korte Valksestraat 1
6624AJ Heerewaarden
Maandag |
8:00 - 17:00 |
Dinsdag |
8:00 - 17:00 |
Woensdag |
8:00 - 17:00 |
Donderdag |
8:00 - 17:00 |
Vrijdag |
8:00 - 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Afwijkende openingstijden
Hemelvaartsdag Donderdag 29 mei |
Gesloten |
Pinksteren Maandag 9 juni |
Gesloten |
Kies 2 (tussen 10:30 - 11:00 en 12:30 -13:30 uur alléén voor spoed bereikbaar)
Jeroen Bosch Ziekenhuis
Henri Dunantstraat 1
5223 GZ ’s-Hertogenbosch
Wanneer bel ik de huisartsenpost?
Je bent welkom in onze praktijk. Als je je als nieuwe patiënt wilt inschrijven, vragen wij je om een inschrijfformulier in te vullen. Wil je enkel een wijziging doorgeven in je persoons-, contact- of verzekeringsgegevens? Doe dit dan via jouw portaal. Geen portaal? Bel dan met onze assistente.
Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.
Als je naar een andere huisarts wilt overstappen sturen wij je medische dossier (en dat van je minderjarige kinderen) op naar jouw nieuwe huisarts via een beveiligde internetverbinding. Hier hoef jij verder niets voor te doen. Wel is het belangrijk dat je jezelf bij ons uitschrijft door contact op te nemen met onze assistente (0418 661 301) en dus toestemming geeft dat het dossier wordt doorgestuurd. Op het moment dat het dossier verstuurd is ben je bij ons uitgeschreven.
Wanneer je ontevreden bent, stellen we het op prijs dat je dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van de onvrede, dan kunnen wij proberen het samen op te lossen. Je kan de klacht kenbaar maken d.m.v. een klachtenformulier. Je mag het ook altijd met één van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.
Is dit lastig voor je of kom je er met ons niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Als praktijk zijn we aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Een verrichting door de huisarts wordt door de zorgverzekering betaald en het kost je geen eigen risico. De huisarts declareert bij de zorgverzekering:
Maximumtarief | |
Consult regulier korter dan 5 minuten | € 6,21 |
Consult regulier vanaf 5 minuten tot 20 minuten | € 12,43 |
Consult regulier 20 minuten en langer | € 24,85 |
Visite regulier korter dan 20 minuten | € 18,64 |
Visite regulier 20 minuten en langer | € 31,06 |
Vaccinatie regulier | € 6,21 |
Is er een vervolgonderzoek in het ziekenhuis nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Maar het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.
Mocht je om godsdienstige reden niet verzekerd zijn, dan weten wij dat waarschijnlijk al wel. Je staat dan geregistreerd als "gemoedsbezwaarde”. Wij brengen dan geen inschrijftarief in rekening maar hanteren de hieronder genoemde bedragen.
Tarief | |
Consult korter dan 5 min | € 15,93 |
Consult vanaf 5 min tot 20 min | € 31,86 |
Consult 20 min en langer | € 63,72 |
Visite korter dan 20 min | € 47,79 |
Visite 20 min en langer | € 79,65 |
Vaccinatie / injecties | € 19,56 |
Laboratoriumonderzoek | Kostprijs |
Entstoffen | Kostprijs |
Je kunt altijd zelf bepalen bij welke apotheek je medicijnen haalt. In jouw portaal kun je zien bij welke apotheek de huisarts is aangesloten. Geen portaal? Bel dan met de assistente. Wil je bij een andere apotheek jouw medicijnen ophalen? Vraag de huisarts dan het recept mee te geven in plaast van het direct naar de aangesloten apotheek te sturen.
Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.
Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons systeem.
Een bezoek aan de huisarts wordt volledig vergoed uit de basisverzekering. Je hoeft hier dus helemaal niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je spreekt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico aan. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten daarvan wel onder het eigen risico.
Als je als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan vragen we je het consult contact of per pin te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook in het geval je een buitenlandse verzekering hebt; je draagt dan zelf zorg voor de nabetaling.
De huisarts is aangesloten bij de zorggroep Jeroen Bosch Huisartsen (JBH). Dit is een samenwerkingsverband van huisartsen in de regio. De groep is gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars hebben zij afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiënten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiënten met psychische problematiek.
Natuurlijk hanteren we bij de behandeling van chronische ziekten de protocollen uit de zorgstandaarden. Maar individuele 'zorg op maat' staat bij ons voorop.
Goede, veilige en snelle zorg begint met informatie over jouw gezondheid op een bepaald moment. Niet alle zorgaanbieders weten waar jij last van hebt (gehad). Gelukkig kunnen we belangrijke gegevens over jouw gezondheid met andere zorgverleners delen via het Landelijk Schakelpunt. Uitwisselen mag alleen als het nodig is voor jouw behandeling en alleen als jij daar toestemming voor hebt gegeven.
Op Volgjezorg kun je jouw toestemming regelen voor de uitwisseling van medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt. Je kan hier de huisartsenpraktijk (Rossum en Heerewaarden) in zoeken en toevoegen. Dan kunnen wij andere zorgaanbieders helpen met informatie voor goede, veilige en snelle zorg aan jou.
Op Volgjezorg kun je ook volgen wat er met jouw medische gegevens gebeurt. Welke soorten gegevens zijn er gedeeld? Door welke zorgaanbieder(s) zijn deze gegevens bekeken? En wanneer? Zo weet je altijd wat er met je medische gegevens gebeurt.
Toestemming geven! Meer informatie over Volgjezorg